Berlingske Business interview with STEPitUP

5. September 2014

 

 

Markedsføring er også Kylie i Sloggi

 

Virksomheden Step It Up laver reklamesamarbejder mellem virksomheder og artister og oplever stor efterspørgsel – også fra udlandet, hvor stifteren Hanna Lindskov netop har forhandlet en stor kontrakt mellem undertøjsmærket Sloggi og popstjernen Kylie Minogue.

 

Det begyndte som en musikkarriere, men det er endt som noget helt andet. For Hanna Lindskov er et ønske om at blive stor i musikbranchen blevet til et ønske om at blive stor i den niche af markedsføring, der kaldes co-branding, hvor to varemærker skaber reklame sammen, så begge parter får noget ud af det. Og indtil videre går det godt.

 

Popsangerinden Medina og sodavandsmærket Schweppes har samarbejdet om TV-reklamer, musikvideo og personlig reklame for Schweppes fra Medina på sociale medier. Musikeren Lukas Graham og højtalervirksomheden Dali har samarbejdet om flere dokumentarfilm om Lukas Graham. Tuborg fører musikkonceptet Apropos Live med en række upcoming DJs, der får stillet anderledes spillesteder til rådighed til at spille deres musik. Popstjernen Kylie Minogue har sammen med undertøjsmærket Sloggi produceret en video, der vises til Kylie Minogues koncerter.

 

Fælles for samarbejderne er, at Step It Up har været med til at forhandle aftaler for og matche dem…

 

READ THE FULL ARTICLE