“See what unfolds” with KATO (DA)

 

 

March 1, 2013

 

 

Sommeren 2012 blev STEPitUP ringet op af Stimorols tradechef, der ville køre en kampagne med en kommerciel artist I detailhandlen.

 

Jeg blev bedt om at finde 3 populære danske artister, der matchede Stimorols brand og præsentere dem til et møde, da Stimorol ville køre en konkurrence I efteråret 2012 under kampagnen “See what unfolds”. Et af kriterierne for artisterne var at de via deres egne sociale medier, havde mulighed for at kommunikere til en masse fans samt tilføre Stimorols facebookside flere fans.

 

STEPitUP skulle levere eksklusivt indhold med artisten til Stimorol samt involvere artisten i flere aktiviteter som Stimorols reklame- samt mediebureau, kunne anvende aktivt på de sociale medier som Facebook og Youtube, i TV og biograferne.

 

Jeg var tidligt med i processen og havde derfor mulighed for at lave et godt og solidt brand match og levere et koncept til eksekvering af kampagnen baseret på research af de udvalgte artisters PR planer i efteråret 2012. Derefter udvalgte jeg tre potentielle artister fra min portfolio, som ville matche Stimorol brandet. Disse 3 præsenterede jeg på et møde med tradechefen Sanne Nielsen og Brand Manager Mandana Anwar og valget faldt på KATO, som også tidligere havde spillet I forbindelse med et Stimorol event. KATO er elsket af den danske befolkning, er stærk på de sociale medier, kan trække kunder i butikkerne og hans PR planer, det efterår, faldt godt i hak med den ønskede opmærksomhed på kampagnen “See what unfolds” præcist som Stimorol ønskede.

 

Stimorols kampagne faldt sammen med KATOs single- og musikvideorelease “I’m alive”, som samtidig skabte ekstra PR for konkurrencen, hvor man kunne vinde en fest med KATO for 100 mennesker. Samtidig skulle STEPitUP i samarbejde med KATO og hans management levere eksklusivt indhold, som videohilsner, signeret merchandise og KATO selv på speak/Voice Over og produktion af kampagnemateriale.

 

KATOs manager Amanda Haslund udtaler følgende om samarbejdet med STEPitUP og Stimorol:

For mig som manager, er det vigtigt at KATO har stærke samarbejdspartnere og at han som artist og producer altid bliver eksponeret med de rigtige brands. Så da Hanna kontaktede mig omkring Stimorol kampagnen, var der ingen tvivl om at timingen var perfekt for KATOs egen singleudgivelse og at dette var et godt brand match for KATO. STEPitUP stod for al det administrative og for koordineringen af alle aktiviteter mellem KATO og Stimorol, så det skabte en tryghed, for os i Big Fish Management, at vide at Hanna sikrede den højeste PR værdi for KATO i alle henseender. Resultatet blev at Stimorol også var en del af KATOs musikvideo, hvilket satte en fin streg under et godt samarbejde!

 

Hele kampagnen “See what unfolds” har haft en stor PR værdi, da Stimorol har kørt kampagnen med KATO på både tv, Spotify, biografer samt i butikkerne, hvor KATO også har figureret på POS materialet. Dette har, udover at give KATO en stor eksponering, styrket Stimorols brand på det danske marked, som et brand der fremover gerne vil positionere sig med dance og elektronisk musik. Kampagnen har generet Stimorol godt 20.000 flere “likes” på Facebook og havde inden dens afslutning nået 1.5 millioner unikke brugere.

 

Men den kreative process er bestemt den dimension, der har tilført samarbejdet et tredje krydderi I form af KATOs egen deltagelse med produktion og udarbejdelse af speak til Spotify, egen klipning og udvælgelse af filmklip og musik til tv spottet og online bannere til Facebook & Spotify. Co-brandingen bygger ikke kun på et brand match, men på passioneret involvering af KATO under hele samarbejdet, der netop viser at han står inde for brandet og synes samarbejdet er sjovt og inspirerende. Jeg elsker personligt at KATO leverede en videohilsen, hvor han uopfordret tyggede tyggegummi under optagelsen.

 

Konkurrencen blev afholdt i Århus, hvor vinderen holdt en fest for hendes venner. STEPitUP blev hyret af Stimorols brand manager til at levere en stemningsfilm fra aftenen til online brug og som også skulle præsenteres internt i Kraft Foods. For at skabe det bedste resultat hyrede vi KATOs egen fotograf og filmmand, Victor, som har erfaring med at skabe videoer i KATOs univers og som netop kunne fange de bedste billeder og øjeblikke med KATO.

 

Se stemnigsfilmen her til venstre.