Schweppes og Medina: Når både brands og mennesker matcher i et professionelt samarbejde.

Lige nu kører reklamekampagnen om den ny Schweppes Lemon Zero, som det viser sig, at Medina ikke kan undvære. Billederne i kampagnen er superflotte med smukke Medina i hovedrollen. Udtrykket er sensuelt og Schweppes fastholder sit brand som cool, forførende og med masser af kant. Præcis de samme ord, der beskriver Medina.

Hvad man ikke umiddelbart kan se på billederne i reklamerne er, at kampagnen er skabt på baggrund af et tæt og varmt samarbejde mellem alle de involverede: Folkene fra Schweppes, Medina, hendes manager Thomas Børresen og holdet fra reklamebureauet JCP. Og selvfølgelig os fra STEPitUP, der er vildt glade for, at det er lykkedes os at sætte alle de dygtige og gode mennesker sammen i endnu et spændende co-branding samarbejde.

Schweppes Medi 1024x540 Schweppes og Medina: Når både brands og mennesker matcher i et professionelt samarbejde.

Vi er meget stolte af, at det er lykkedes at lave en aftale med Schweppes Europa, om at Danmark er det første land, hvor Schweppes indgår en aftale med en lokal ambassadør; Medina. Schweppes International har en aftale med Uma Thurman, som også skal bruges lokalt.

At Medina har været en vigtig brik i den kreative proces, har betydet, at hun bl.a. postede billeder på hendes egen side, før samarbejdet blev offentliggjort. Hun har ikke lagt skjult på hendes glæde for at medvirke som hovedpersonen i kampagnen for Schweppes.

http://medinamusic.dk/archives/2723

Co-branding samarbejdet indeholder Schweppes’ reklamer før Medinas musikvideoer, hvor hun selv er reklamens midtpunkt; forpremiere på Medinas musikvideo “12 dage” på Schweppes’ Facebookside, videohilsner til Schweppes’ Facebookside, kampagne i udvalgte livsstilsmagasiner, POS materiale samt reklamer på TV.

Kampagnen udspiller sig i et dragende, lidt mystisk og sensuelt univers. Medina fremstår som en eksklusiv diva, der skiller sig ud med bl.a. gennemsigtig kjole og med en ‘unexpected addiction’ til Schweppes. Hele ideen til universet er Medinas egen og de historiske omgivelser kombineret med plottet, der skaber et klart link til verdens ældste sodavand, går under sloganet ”unexpected since 1783”, fortæller en tilfreds brand manager, Malin Gardeström fra Carlsberg.

Selve samarbejdet mellem Medina og Schweppes er – ret opsigtsvækkende – blevet omtalt i flere medier; blandt andre Elle, Avisen.dk, Ekstra Bladet, Se og Hør og B.T.

For mig er det her en stor succeshistorie, fordi samarbejdet i allerhøjeste grad også har handlet om menneskelige relationer og kemi. Pludselig handler det ikke udelukkende om at matche værdier og brands, men også om at matche mennesker. Dette er vigtigt, fordi der skal skabes et fundament for et længerevarende, tæt samarbejde mellem mennesker. Hvor jeg før havde større fokus på det rigtige brandmatch, fokuserer jeg også på vigtigheden af, at mennesker kan åbne op for hinanden og bygge bro i et længerevarende samarbejde. Nøglen er tillid og gennemsigtighed. Er de til stede, bliver processen, på vej til resultatet, også tillidsfuld.

No Comments

Post a Comment